Over Margot

Mijn naam is Margot de Cock. Jarenlang heb ik kinderen, jongeren en jong volwassenen begeleid in het onderwijs en studie. Het werken met verschillende leeftijds- en doelgroepen heb ik als inspirerend en uitdagend ervaren. Mijn doel was om jongeren te begeleiden en uit te dagen om hun kwaliteiten te gebruiken en te ontwikkelen. Binnen het onderwijs ben ik meer de richting opgegaan naar het coachen en begeleiden van leerkrachten. N.a.v. deze individuele trajecten heb ik besloten de vierjarige Psychotherapie opleiding aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam te volgen. In 2003 ben ik gestart met mijn eigen praktijk.

Het werken met mensen inspireert me nog steeds, het kan me ontroeren en verwonderen.Het begeleiden van persoonlijke processen ervaar ik als heel bijzonder en prachtig wanneer ervaren wordt zelf weer verder kunnen ! Naast mijn praktijk ben ik als studieadviseur en studiebegeleider verbonden aan de Nederlandse Academie. Ik enthousiasmeer mensen voor het vak als coach, counselor of therapeut in de vorm van persoonlijke advies gesprekken. Als studiecoach begeleid ik studenten gedurende de opleiding waar nodig en als leertherapeut werk ik met studenten in het kader van hun persoonlijke – als professionele ontwikkeling.

Kernwoorden: enthousiast, betrokken, betrouwbaar, inspirerend, motiverend, vakkundig, sociaal, inlevend, humor, liefdevol – confronterend, de vinger op de juiste plek leggen, persoonlijk en professioneel.

 Mijn Werkwijze

Voor een veranderingsproces is het essentieel om samen een goede werk-relatie aan te gaan. Aan het einde van het kennismakingsgesprek bespreken we dan ook of die voorwaarden aanwezig zijn om samen verder gaan.Het eerste gesprek is er ook op gericht om jouw klacht of probleem helder te krijgen en wordt het doel besproken dat je wilt bereiken.

De begeleiding wordt op maat aangeboden, passend bij jouw vraag, het doel, dat je wilt bereiken, het proces waarin je zit en het tempo waarin het proces verloopt. Sessies kunnen coachende, adviserende en therapeutische  elementen bevatten.

Door de onderlinge afstemming weet je gedurende het proces steeds waar je aan toe bent en waar je naar toe werkt.